رنگ آمیزی سازه آجری

رنگ آمیزی سازه آجری

رنگ آمیزی سازه آجری

رنگ آمیزی سازه آجری

رنگ آمیزی سازه آجری

رنگ آمیزی سازه آجری

تمیز کردن ممکن است در جایی که آجر به شدت کثیف شده است ضروری باشد، زیرا می تواند ترک های آشکار و سایر شواهد مشکلات اساسی را پنهان کند. همچنین ممکن است نیاز به حذف یک رنگ غیر قابل نفوذ باشد. با این حال، تمام روش‌های تمیز کردن، خطراتی را برای آجر به همراه دارند و نباید آنها را به سادگی انجام داد. مقاله نیکولا آشورست «تمیز کردن آجرکاری و سفالین: درست کردن آن» (دایرکتوری حفاظت از ساختمان، ۲۰۱۱) گزینه‌ها را بررسی می‌کند.

بررسی مشکلات

رنگ یک مشکل رایج است. رنگ های مدرن غیر قابل تنفس از تبخیر بیرونی آب از دیوارها جلوگیری می کند و باعث ایجاد مشکل در داخل می شود. وقتی جدید باشد، بسیاری از رنگ های مدرن رطوبت را در دیوار نگه می دارند. همانطور که رنگ کهنه می شود و شروع به ترک خوردن و خراب شدن می کند، به خصوص در جاهایی که به شدت رنگ آمیزی شده است، آب بیشتری وارد آن می شود اما از تبخیر آن جلوگیری می شود.

دیوارهای جامد می توانند اشباع شوند و باعث ایجاد رطوبت داخلی و پوسیدگی جدی برای هر چوب ساخته شده در دیوار شوند. حذف رنگ و استفاده مجدد با ملات آهک تفاوت بزرگی در این مشکل ایجاد می کند و باید پیشرفت های قابل مشاهده ای ایجاد کند. اغلب دیوارهای داخلی برای کمک به پنهان کردن رطوبت، چه در حال افزایش یا نفوذ، با یک سیمان غیر قابل نفوذ اندود شده اند.

بررسی بیشتر

بنابراین در جاهایی که نفوذ رطوبت مشکل ساز است، تمام سطوح سیمانی نیز باید از سطح زمین جدا شوند و گچ آهکی مجدداً مستقر شوند. (ممکن است برای جلوگیری از آب زیرزمینی، سنگ‌تراشی در سطح زمین و زیر آن ضد آب باشد.) در جایی که باید نواحی تحت تأثیر رطوبت را بازسازی کرد، می‌توان رنگ‌های تنفسی مانند Kiem، Beeck و سایر رنگدانه‌های معدنی را مورد استفاده قرار داد. آنها در طیف وسیعی از رنگ ها هستند، از دوام بیشتری نسبت به شستشوی آهکی برخوردار هستند و حداقل تأثیری بر تبخیر دارند.

مشکل مشابهی می تواند توسط رندرهای سیمانی ایجاد شود. هنگام نگاه کردن به یک دیوار رندر شده، همیشه ارزش این سوال را دارد که چرا این ماده در وهله اول استفاده شده است؟ شواهد باستان‌شناسی نشان می‌دهد که بسیاری از ساختمان‌های تاریخی که اکنون برهنه هستند، زمانی با آهک ساخته شده‌اند، چه برای کمک به عملکردشان یا برای جلوه‌های تزئینی، اغلب به تقلید از خاکستر.

انواع دیگر‏

پانل‌های پرکننده در ساختمان‌های با اسکلت چوبی هرگز نباید دارای پانل‌های پرکننده سیمانی باشند. زیرا این امر باعث می‌شود رطوبت به الوار اطراف با سرعتی بیشتر از سطح آهک یا رسی که اجازه می‌دهد نفوذ کند. این به خوبی تنفس می کند و بنابراین از مواد زیرین، خواه چوب یا آجر محافظت می کند.

با این حال، در دوره سلطنت، سیمان رومی بر روی آجر در بسیاری از شهرها و شهرها برای ایجاد نماهای مودبانه و کلاسیک به تقلید از ashlar استفاده می شد و در مناطق ساحلی برای کمک به جلوگیری از پاشش نمک استفاده می شد. سپس آنها را با رنگ روغن نقاشی کردند. اگرچه انعطاف پذیرتر از سیمان های بعدی است، ترک خوردن اجتناب ناپذیر است، اجازه ورود رطوبت را می دهد و از تبخیر بیرونی جلوگیری می کند.

اگر رندر غیر قابل نفوذ بخشی از ویژگی تاریخی ساختمان است، تعمیر و نگهداری منظم برای حفظ پوسته بارانی ضد آب ضروری است. در موارد دیگر، مانند رندر بر روی یک ساختمان با قاب چوبی، یک راه حل تنفس ضروری است، مانند یک رندر آهکی سنتی که با رنگ قابل تنفس تکمیل شده است.

رنگ آمیزی سازه آجری

رنگ آمیزی سازه آجری

 


مراحل ساخت آجرقزاقی:

نحوه ساخت آجر سنتی،

  1. ابتدا خاک رس را از معدن می گیرند.
  2. توسط کارگران به حیاط می برند.
  3. در کوره نهایتا سختی و ظاهر نهایی آنها به دست آید.

وب سایت آجر قزاقی حیدری

معرفی آجر سنتی حیدری

کارخانه آجر سنتی حیدری از سال ۱۳۴۰ شروع به کار نمود و با آجر قزاقی سفید وارد صنعت تولید گردید. این کارخانه بعد از هشت سال تولید آجر قزاقی سفید به درخواست مقامات کشوری اعم از سازمان میراث فرهنگی کل کشور در سال های ۱۳۴۸-۱۳۵۰ مشغول تحقیق و آزمایش در مورد تولید آجر قزاقی قرمز شد. بعد از دو سال تلاش بی وقفه و هزاران بار آزمایش آجر قزاقی سفید را بدون هیچ رنگ مصنوعی به آجر قزاقی قرمز تبدیل نمود. این امر با حمایت میراث فرهنگی انجام گردید.

برخی از پروژه های آجر قزاقی حیدری

  • بقاع متبرک در شهرهایی مانند تهران ، دماوند ، شاهرود ، سمنان و …
  • دانشگاه تربیت معلم تهران
  • سازه اغلب امام زادگان سراسر ایران
  • سفارت انگلیس
  • عمارت شخصی و توریستی آیت الله رفسنجانی در شهر رفسنجان
  • نوساخت مسجد جامع ورامین تخریب زمان مغول
  • زندان قصر تهران

برای سفارش آجرهای تولیدی با ما تماس بگیرید.

مشاهده نمونه کارها

نمونه کارهای سری چهارم

پروژه ها

دانلود رزومه