نگهداری دیوارهای آجری

نگهداری دیوارهای آجری

نگهداری دیوارهای آجری

نگهداری دیوارهای آجری

نگهداری دیوارهای آجری

بررسی نگهداری دیوارهای آجری

در این مقاله اهمیت نگهداری دیوارهای آجری را بررسی می کنیم. خوب نگه داشتن دیوارها مهم است. با این حال، نشانه‌های آهکی قدیمی اغلب در وضعیت بدتری نسبت به آنچه هست به نظر می‌رسند و اغلب بدون نیاز تعویض می‌شوند. اگر در برخی از مناطق بیش از ارتفاع محل اتصال بستر به عقب برگشته است، ممکن است درست باشد که مجدداً موضعی یا کامل را در نظر بگیرید.

نمونه های ملات باید از اعماق داخل دیوار گرفته شود تا مواد اولیه مشخص شود. از آنجایی که دیوارهای تاریخی ممکن است بارها در زندگی خود مورد اشاره قرار گرفته باشند، آنچه اکنون در چهره دیده می شود همیشه صحیح نیست. برای ترجیح، ملات باید با استفاده از سنگدانه های مشابه، که ممکن است شامل ماسه محلی، آجر خرد شده و مواد دیگر باشد، مطابقت داده شود. اگر اینها دیگر در دسترس نیستند، بهتر است بدون استفاده از رنگدانه های مصنوعی که می توانند در طول زمان محو شوند، به یک تطابق نزدیک دست پیدا کنید.

انواع ساخت

ملات کهنه را هرگز نباید با استفاده از برش دیسکی دوار برش دهید زیرا این کار می تواند به راحتی آجرها را بریده و آنها را برای همیشه خراب کند و همچنین اتصال ملات را گشاد کند. اسکنه ها و تکیه گاه ها باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند و ممکن است اتصالات بسیار سفت با تیغه اره برقی بریده شوند. با این حال، در مواردی که آجرکاری با ملات سخت غنی از سیمان نشان داده شده است، استفاده عاقلانه از یک ملات برش تخصصی (به عنوان مثال Arbortech یا Fein) ممکن است توجیه شود، مشروط بر اینکه اپراتور مهارت بالایی داشته باشد.

ملات های غنی از سیمان پرتلند هرگز نباید برای نشان دادن آجرکاری های تاریخی استفاده شوند، زیرا این ملات ها بسیار سخت و غیرقابل نفوذ هستند و آب را مجبور به تبخیر از طریق آجر می کنند. علاوه بر این، اشاره همیشه سطحی است. چسبندگی سخت سیمان به عمق فقط نیم اینچ آجر محدود می شود، بنابراین هر حرکتی در دیوار می تواند باعث از بین رفتن سطح آجر شود.

بررسی نوعی

آهک می‌تواند بتونه آهکی یا آهک هیدرولیک NHL 2 یا ۳٫۵ باشد، یا در مکان‌های در معرض نور NHL 5 باشد. (روزها.) با آجرهای نرم یا آسیب دیده NHL 2 ممکن است مناسب در نظر گرفته شود، در حالی که NHL 3.5 یا ۵ باید در مناطقی استفاده شود که بسیار در معرض و مرطوب یا با انواع آجر سخت تر هستند. آهک هیدرولیک را می توان با ماسه و سایر سنگدانه ها به نسبت ۱:۲:۵ مخلوط کرد.

هیدرولیک، در این زمینه، به واکنش آهک با آب برای دستیابی به حداقل یک مجموعه جزئی اشاره دارد. این در عرض چند ساعت ایجاد می شود و ملات پس از خشک شدن از طریق کربناته شدن، واکنشی بین آهک و دی اکسید کربن موجود در هوا، به سخت شدن ادامه می دهد. از سوی دیگر، بتونه آهک غیر هیدرولیک است. تنها با کربناته شدن گیر می کند. این فرآیند بسیار کندتر است و ملات آهک غیر هیدرولیک در مراحل اولیه خود در برابر باد و باران آسیب پذیر است، بنابراین نیاز به محافظت طولانی تری دارد.

بتونه های مختلف

بتونه آهک حتی نرمتر و نفوذپذیرتر از ملات آهک NHL است. این به طور منظم با یک ماده پوزولانی مخلوط می شود تا خواص ملات مشابه خواص آهک هیدرولیک طبیعی، از جمله خواص گیرش اولیه و استحکام بیشتر و همچنین کاهش نفوذپذیری را به همراه داشته باشد. اندازه دانه و شکل ماسه و سایر سنگدانه ها نیز ظاهر و استحکام ملات ها را کنترل می کند. این را می توان به نسبت پوزولان ۱:۳:۹ : بتونه آهکی : ماسه درشت مخلوط کرد.

نگهداری دیوارهای آجری

نگهداری دیوارهای آجری

 


مراحل ساخت آجرقزاقی:

نحوه ساخت آجر سنتی،

  1. ابتدا خاک رس را از معدن می گیرند.
  2. توسط کارگران به حیاط می برند.
  3. در کوره مخصوص عمل پختن یا سوزاندن انجام شود.
  4. نهایتا سختی و ظاهر نهایی آنها به دست آید.

وب سایت آجر قزاقی حیدری

معرفی آجر سنتی حیدری

کارخانه آجر سنتی حیدری از سال ۱۳۴۰ شروع به کار نمود و با آجر قزاقی سفید وارد صنعت تولید گردید. این کارخانه بعد از هشت سال تولید آجر قزاقی سفید به درخواست مقامات کشوری اعم از سازمان میراث فرهنگی کل کشور در سال های ۱۳۴۸-۱۳۵۰ مشغول تحقیق و آزمایش در مورد تولید آجر قزاقی قرمز شد. بعد از دو سال تلاش بی وقفه و هزاران بار آزمایش آجر قزاقی سفید را بدون هیچ رنگ مصنوعی به آجر قزاقی قرمز تبدیل نمود. این امر با حمایت میراث فرهنگی انجام گردید.

برخی از پروژه های آجر قزاقی حیدری

  • بقاع متبرک در شهرهایی مانند تهران ، دماوند ، شاهرود ، سمنان و …
  • دانشگاه تربیت معلم تهران
  • سازه اغلب امام زادگان سراسر ایران
  • سفارت انگلیس
  • عمارت شخصی و توریستی آیت الله رفسنجانی در شهر رفسنجان
  • نوساخت مسجد جامع ورامین تخریب زمان مغول
  • زندان قصر تهران

در معماری بالا از انواع آجرهای تولیدی این کارخانه استفاده شده است.

مشاهده نمونه کارها

نمونه کارهای سری چهارم

پروژه ها

دانلود رزومه